„Niech Ci się ułoży!” – motto Zaprojektuj Biznes.
Zaprojektuj Biznes to proces, który polega na dokładnym zaprojektowaniu i ułożeniu poszczególnych elementów, na które składa się firma w taki sposób, aby działała ona jak dobrze naoliwiona maszyna, jak szwajcarski zegarek.
Podejście zgodne z metodą Zaprojektuj Biznes
Zaprojektuj Biznes to…
… koncentracja na szybkim projektowaniu, testowaniu, „zwinności”, zamiast opasłych strategii, planów, raportów i stuslajdowych prezentacji;
… zamiłowanie do nauki, do weryfikacji informacji, do sprawdzonej wiedzy, do szukania w głąb, do analizowania i zadawania pytań, do różnorodnych technik rozwiązywania problemów biznesowych;
… skupienie na wspieraniu firm z segmentu MMŚP (mikro, małe i średnie firmy) w budowaniu przewagi konkurencyjnej na lokalnych i regionalnych rynkach w walce z dużymi firmami, mającymi ogromne budżety (…bo Dawid może wygrać z Goliatem, potrzeba tylko do tego mądrości i sprytu, a nie siły);
… dostęp do narzędzi, z których korzystały do tej pory duże korporacje, a które to z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez mikro i małe przedsiębiorstwa;
… przeświadczenie, że w każdym budżecie da się zrobić coś, co przyniesie konkretne rezultaty.
Pomysłodawca i twórca Zaprojektuj Biznes
Jeśli zdecydujesz się na współpracę ze mną, warto żebyś wiedział/wiedziała kim jestem. W końcu projektowanie biznesu to odpowiedzialne zajęcie. Poniżej kilka słów o mnie.

konsultant, trener, wykładowca
Od 2013 roku, po 5 latach doświadczeń w międzynarodowych korporacjach w branży finansowej i telekomunikacyjnej pracuję jako niezależny konsultant biznesowy, doradca zarządów, szkoleniowiec oraz wykładowca akademicki.
W konsultingu i doradztwie kieruję się standardami zgodnymi z wytycznymi metodyk: interim management oraz Amicus Res. Daje Ci to pewność, że praca, którą dla Ciebie wykonam jest oparta o sprawdzone i zweryfikowane naukowo metody.
Obszarami moich zainteresowań i specjalizacji są:
- diagnozy firm (odkrywanie dysfunkcji organizacyjnych, czyli wszelkich sytuacji, dlaczego firma nie działa tak, jak powinna);
- modele biznesowe (budowanie zyskownych i innowacyjnych modeli biznesowych dla firm z segmentu MMŚP);
- testowanie pomysłów i konceptów biznesowych.
Jestem certyfikowanym badaczem rynku Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii (PTBRiO). Ukończyłem z wyróżnieniem szkołę Consumer Intelligence, w zakresie badań konsumentów.
W tym, co robię szczególnie koncentruję się na biznesowej użyteczności, stąd każda minuta naszej współpracy będzie wykorzystana do maksimum.
Przez lata prowadziłem złożone projekty strategiczne i marketingowe, od budowy własnych marek, przez współpracę z organizacjami non-profit, po realizację zadań dla firm z sektora MŚP oraz dużych przedsiębiorstw. Strona, na której jesteś powstała jako wynik mojej wiedzy i ponad 10-letniego doświadczenia zawodowego w obszarach: marketingu, strategii, sprzedaży oraz innowacji.
Posiadam ponad 20 certyfikatów poświadczających moją wiedzę i doświadczenie. Poniżej niektóre z nich.
Do tej pory pracowałem z ponad 60-cioma firmami z różnych branż. Poniżej wybrane z nich:
- meblarska
- edukacyjna
- finansowa
- ubezpieczeniowa
- reklamowa
- turystyczna
- eventowa
- rozrywkowa
- budowlana
- szkoleniowa
- non-profit
- prawna
- artystyczna
- nieruchomości
- ochrony danych osobowych
- nowych technologii
- rolna
Widoczne efekty
Głównym celem mojej pracy jest wzmocnienie przewagi konkurencyjnej Twojej organizacji za pomocą 3 głównych usług:
- Diagnoza firmy
- Budowa modelu biznesowego
- Testowania i wdrażanie pomysłów biznesowych.
Realizując je korzystam z wielu dziedzin, m.in.:
✔️ agile (zwinna metodyka tworzenia zarządzania projektami);
✔️ lean (ciągłe doskonalenie procesu poprzez eliminację marnotrawstw);
✔️creative problem solving (metodyka kreatywnego rozwiązywania problemów);
✔️ design thinking (myślenie projektowe oparte na potrzebach klientów/użytkowników);
✔️ TOC (teoria ograniczeń);
✔️ inwentyka (metodyka twórczego poszukiwania rozwiązań);
✔️ ekonomia behawioralna (nauka badająca wpływ czynników psychologicznych, społecznych, poznawczych oraz emocjonalnych na podejmowanie decyzji oraz konsekwencje tych decyzji);
✔️ myślenie krytyczne i systemowe (wytrwałe i uważne rozważanie przekonań i wiedzy, ze względu na podstawy, na których się opiera, oraz dalszych wniosków, do których doprowadza.
✔️ różnorodne teorie zarządzania.
Łącząc wiedzę z tych źródeł daję Ci nowe i świeże spojrzenie na sprawniejsze działanie firmy.
Szczególnie bliskie są mi podejścia oparte na:
▶️ dowodach naukowych (evidence based);
▶️ badaniach i danych (data driven decisions);
▶️ budowaniu wartości (value based);
▶️ klientocentryczności (client first).

Dla kogo Zaprojektuj Biznes
Treści, usługi i narzędzia, które znajdują się na tej stronie szczególnie kieruję do kadry zarządzającej (właścicieli) i pracowników firm z sektora MMŚP (mikro, małe i średnie firmy).
Najlepsze wyniki osiągnę dla Ciebie, jeśli:
- widzisz sens w nieustannym rozwoju i chcesz naprawdę zmienić coś w swojej firmie;
- chcesz podejmować lepsze decyzje i osiągać wymierne efekty.
- jesteś ciekawy innego punktu widzenia, spojrzenia nie tylko ze swojej perspektywy;
- lubisz zdobywać wiedzę i pracować nad umiejętnościami, które przekładasz na konkretne działania;
- nie obawiasz się czasem podważać status quo. Jesteś gotowy/gotowa kwestionować przyjęte założenia i „złote prawdy”;
- ważny jest dla Ciebie człowiek i klientocentryczne podejście do budowania organizacji;
- interesują Cię wyniki prac naukowych, raportów i badań oraz wnioski, które można z nich wyciągnąć;
Usługi Zaprojektuj Biznes
Zaprojektuj Biznes to 3 silne specjalizacje, na które składają się:
Każda z powyższych usług może być realizowana w formie:
- warsztatów,
- konsultacji i sesji mentoringowych,
- wsparcia w prowadzeniu danego projektu,
- samodzielnej pracy z narzędziami, które dostępne są w sklepie.
Informacja zwrotna
Jeśli któryś z moich artykułów lub narzędzi przykuł Twoją szczególną uwagę, zaciekawił Cię, zainteresował lub zaintrygował – poproszę Cię o informację zwrotną. Możesz mi ją dać na trzy sposoby:
- Dodać komentarz pod danym wpisem.
- Odezwać się do mnie w wiadomości prywatnej na portalu LinkedIn.
- Skontaktować się ze mną bezpośrednio przez tę stronę.
Skontaktuj się ze mną. Opowiedz o wyzwaniu, przed którym stoisz. Dobiorę dla Ciebie konkretną usługę i zestaw narzędzi Zaprojektuj Biznes oraz formę naszej współpracy.