O projekcie

„Niech Ci się ułoży!” – motto Zaprojektuj Biznes.

Zaprojektuj Biznes to proces, który polega na dokładnym zaprojektowaniu i ułożeniu poszczególnych elementów, na które składa się firma w taki sposób, aby działała ona jak dobrze naoliwiona maszyna, jak szwajcarski zegarek.

Podejście zgodne z metodą Zaprojektuj Biznes

Zaprojektuj Biznes to…

… koncentracja na szybkim projektowaniu, testowaniu, „zwinności”, zamiast opasłych strategii, planów, raportów i stuslajdowych prezentacji;

zamiłowanie do nauki, do weryfikacji informacji, do sprawdzonej wiedzy, do szukania w głąb, do analizowania i zadawania pytań, do różnorodnych technik rozwiązywania problemów biznesowych;

skupienie na wspieraniu firm z segmentu MMŚP (mikro, małe i średnie firmy) w budowaniu przewagi konkurencyjnej na lokalnych i regionalnych rynkach w walce z dużymi firmami, mającymi ogromne budżety (…bo Dawid może wygrać z Goliatem, potrzeba tylko do tego mądrości i sprytu, a nie siły);

dostęp do narzędzi, z których korzystały do tej pory duże korporacje, a które to z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez mikro i małe przedsiębiorstwa;

… przeświadczenie, że w każdym budżecie da się zrobić coś, co przyniesie konkretne rezultaty.

Pomysłodawca i twórca Zaprojektuj Biznes

Jeśli zdecydujesz się na współpracę ze mną, warto żebyś wiedział/wiedziała kim jestem. W końcu projektowanie biznesu to odpowiedzialne zajęcie. Poniżej kilka słów o mnie.

Patryk Piłat – projektant firm
konsultant, trener, wykładowca

Od 2013 roku, po 5 latach doświadczeń w międzynarodowych korporacjach w branży finansowej i telekomunikacyjnej pracuję jako niezależny konsultant biznesowy, doradca zarządów, szkoleniowiec oraz wykładowca akademicki.

W konsultingu i doradztwie kieruję się standardami zgodnymi z wytycznymi metodyk: interim management oraz Amicus Res. Daje Ci to pewność, że praca, którą dla Ciebie wykonam jest oparta o sprawdzone i zweryfikowane naukowo metody.

Obszarami moich zainteresowań i specjalizacji są:

  • diagnozy firm (odkrywanie dysfunkcji organizacyjnych, czyli wszelkich sytuacji, dlaczego firma nie działa tak, jak powinna);
  • modele biznesowe (budowanie zyskownych i innowacyjnych modeli biznesowych dla firm z segmentu MMŚP);
  • testowanie pomysłów i konceptów biznesowych.

Jestem certyfikowanym badaczem rynku Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii (PTBRiO). Ukończyłem z wyróżnieniem szkołę Consumer Intelligence, w zakresie badań konsumentów.

W tym, co robię szczególnie koncentruję się na biznesowej użyteczności, stąd każda minuta naszej współpracy będzie wykorzystana do maksimum.

Przez lata prowadziłem złożone projekty strategiczne i marketingowe, od budowy własnych marek, przez współpracę z organizacjami non-profit, po realizację zadań dla firm z sektora MŚP oraz dużych przedsiębiorstw. Strona, na której jesteś powstała jako wynik mojej wiedzy i ponad 10-letniego doświadczenia zawodowego w obszarach: marketingu, strategii, sprzedaży oraz innowacji.

Posiadam ponad 20 certyfikatów poświadczających moją wiedzę i doświadczenie. Poniżej niektóre z nich.

Do tej pory pracowałem z ponad 60-cioma firmami z różnych branż. Poniżej wybrane z nich:

  • meblarska
  • edukacyjna
  • finansowa
  • ubezpieczeniowa
  • reklamowa
  • turystyczna
  • eventowa
  • rozrywkowa
  • budowlana
  • szkoleniowa
  • non-profit
  • prawna
  • artystyczna

  • nieruchomości
  • ochrony danych osobowych
  • nowych technologii
  • rolna

Widoczne efekty

Głównym celem mojej pracy jest wzmocnienie przewagi konkurencyjnej Twojej organizacji za pomocą 3 głównych usług:

  1. Diagnoza firmy
  2. Budowa modelu biznesowego
  3. Testowania i wdrażanie pomysłów biznesowych.

Realizując je korzystam z wielu dziedzin, m.in.:

✔️ agile (zwinna metodyka tworzenia zarządzania projektami);
✔️ lean (ciągłe doskonalenie procesu poprzez eliminację marnotrawstw);
✔️creative problem solving (metodyka kreatywnego rozwiązywania problemów);
✔️ design thinking (myślenie projektowe oparte na potrzebach klientów/użytkowników);
✔️ TOC (teoria ograniczeń);
✔️ inwentyka (metodyka twórczego poszukiwania rozwiązań);
✔️ ekonomia behawioralna (nauka badająca wpływ czynników psychologicznych, społecznych, poznawczych oraz emocjonalnych na podejmowanie decyzji oraz konsekwencje tych decyzji);
✔️ myślenie krytyczne i systemowe (wytrwałe i uważne rozważanie przekonań i wiedzy, ze względu na podstawy, na których się opiera, oraz dalszych wniosków, do których doprowadza.
✔️ różnorodne teorie zarządzania.

Łącząc wiedzę z tych źródeł daję Ci nowe i świeże spojrzenie na sprawniejsze działanie firmy.

Szczególnie bliskie są mi podejścia oparte na:

▶️ dowodach naukowych (evidence based);
▶️ badaniach i danych (data driven decisions);
▶️ budowaniu wartości (value based);
▶️ klientocentryczności (client first).

Dla kogo Zaprojektuj Biznes

Treści, usługi i narzędzia, które znajdują się na tej stronie szczególnie kieruję do kadry zarządzającej (właścicieli) i pracowników firm z sektora MMŚP (mikro, małe i średnie firmy).

Najlepsze wyniki osiągnę dla Ciebie, jeśli:

  • widzisz sens w nieustannym rozwoju i chcesz naprawdę zmienić coś w swojej firmie;
  • chcesz podejmować lepsze decyzje i osiągać wymierne efekty.
  • jesteś ciekawy innego punktu widzenia, spojrzenia nie tylko ze swojej perspektywy;
  • lubisz zdobywać wiedzę i pracować nad umiejętnościami, które przekładasz na konkretne działania;
  • nie obawiasz się czasem podważać status quo. Jesteś gotowy/gotowa kwestionować przyjęte założenia i „złote prawdy”;
  • ważny jest dla Ciebie człowiek i klientocentryczne podejście do budowania organizacji;
  • interesują Cię wyniki prac naukowych, raportów i badań oraz wnioski, które można z nich wyciągnąć;

Usługi Zaprojektuj Biznes

Zaprojektuj Biznes to 3 silne specjalizacje, na które składają się:

Każda z powyższych usług może być realizowana w formie:

  • warsztatów,
  • konsultacji i sesji mentoringowych,
  • wsparcia w prowadzeniu danego projektu,
  • samodzielnej pracy z narzędziami, które dostępne są w sklepie.

Informacja zwrotna

Jeśli któryś z moich artykułów lub narzędzi przykuł Twoją szczególną uwagę, zaciekawił Cię, zainteresował lub zaintrygował – poproszę Cię o informację zwrotną. Możesz mi ją dać na trzy sposoby:

  •     Dodać komentarz pod danym wpisem.
  •     Odezwać się do mnie w wiadomości prywatnej na portalu LinkedIn.
  •     Skontaktować się ze mną bezpośrednio przez tę stronę.

Skontaktuj się ze mną. Opowiedz o wyzwaniu, przed którym stoisz. Dobiorę dla Ciebie konkretną usługę i zestaw narzędzi Zaprojektuj Biznes oraz formę naszej współpracy.

Szybki kontakt

Skontaktuj się w sprawie: diagnozy firmy, modelu biznesowego, testowania pomysłów.