Jaki CRM dla firmy?

Pipedrive, HubSpot czy Livespace – który CRM dla firmy wybrać w 2024?

Total
0
Shares

Utrzymanie trwałej i pozytywnej relacji z klientem jest kluczem do sukcesu firmy, niezależnie od tego, w jakiej branży ona działa. W praktyce jednak często okazuje się, że zarządzanie bazą danych setek, a niekiedy tysięcy odbiorców towarów lub usług jest nie tylko trudne, ale wręcz niemożliwe. Naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wychodzi oprogramowanie klasy CRM. Które CRM dla firmy wybrać w 2024 r.? Prześwietlamy Pipedrive, Hubspot i Livespace.

Dlaczego potrzebujesz systemu CRM?

Systemy CRM (ang. Customer Relationship Management) służą do zarządzania relacjami z klientami firmy na każdym etapie współpracy – od wysyłania cold mailingu, przez obsługę biznesową, aż po wsparcie posprzedażowe i obsługę procesu reklamacyjnego. Efektywna agregacja danych skraca czas niezbędny do podejmowania decyzji przez osoby zarządzające, automatyzuje procesy komunikacji i pozwala realizować ją w wielu kanałach jednocześnie.

Systemy CRM wspierają organizację pracy zarówno na poziomie całych oddziałów firmy, jak i poszczególnych pracowników, łącząc funkcję kalendarza, przypominania i sortera danych.

Zarządzanie danymi w sposób zautomatyzowany stanowi obecnie jeden z niezbędnych elementów prognostyki biznesowej, często łączonej z oprogramowaniem typu Business Intelligence czy – w szerszym kontekście – systemem klasy ERP. Poprzez automatyzację zarządzania relacjami z klientami znacznie łatwiej jest wykryć trendy sprzyjające rozwojowi firmy i skalowaniu jej działania.

Właśnie dlatego system CRM sprawdzają się zarówno w małych przedsiębiorstwach, które już od samego początku chcą postawić na nowoczesne technologie, jak i dużych korporacjach działających w skali transgranicznej. Korzyści korzystania z systemu CRM są widoczne gołym okiem, wystarczy spojrzeć na statystyki. Z danych opublikowanych przez dostawcę rozwiązań IT, firmę FiveCRM wynika, że:

  • aż 91% firm zatrudniających powyżej 11 pracowników korzysta z platformy CRM;
  • korzystanie z systemu CRM zwiększa retencję klientów o 27% i poprawia relacje biznesowe w 74% przypadków;
  • trzy na cztery firmy korzystające z CRM odnotowuje wzrost ilości sprzedanych towarów lub usług, a konwersja może sięgnąć nawet 300%.

Dane są imponujące, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej trzem – szczególnie popularnym – systemom CRM wykorzystywanym w biznesie. Bierzemy pod lupę Pipedrive, HubSpot oraz Livespace. Dlaczego akurat wytypowaliśmy te narzędzia? Przede wszystkim dlatego, że cieszą się zaufaniem wśród przedstawicieli sektora MŚP. Czym wyróżnia się każdy z tych systemów i który z nich wybrać?

Który CRM dla firmy będzie najlepszy?

Lista oprogramowania CRM jest bardzo długa i nieustannie uzupełniana przez kolejne platformy wchodzące na rynek, dlatego wybór właściwego narzędzia nie jest prostym zadaniem. Czym różnią się między sobą wybrane przez nas Pipedrive, HubSpot oraz Livespace?

Zakres funkcji

Teoretycznie każdy CRM działa tak samo. W praktyce różnic między poszczególnymi platformami jest sporo nawet wtedy, kiedy główne funkcje będą się pokrywały.

Pipedrive to oprogramowanie, które skupia się przede wszystkim na procesie sprzedaży. Wśród dostępnych opcji znajdziesz przejrzyste lejki, pozwalające na zaplanowanie konkretnych działań. Program zapewnia pełną integrację z pocztą e-mail oraz otwarty interfejs API, pozwalając na importowanie danych również z innych narzędzi. Użytkownik ma możliwość sięgnięcia do formularzy kontaktowych oraz opracowania skutecznego e-mail marketingu.

Podobnie funkcjonuje Livespace. Oprócz gotowego procesu sprzedaży, pojawia się tutaj możliwość hierarchizowania klientów w zależności od ich priorytetu oraz zaplanowanie kompleksowych działań posprzedażowych, w celu budowania długotrwałej relacji. Przejrzysty interfejs pozwala na zindywidualizowaną ocenę klientów oraz ich segmentację tak, aby dopasować sprzedaż do profilu firmy (klient indywidualny a biznesowy). Wbudowany system podpowiedzi jest też ciekawym narzędziem umożliwiającym szkolenie nowo przyjętych pracowników. Wśród innych zalet tego programu można wymienić:

  • możliwość udostępniania plików członkom zespołu;
  • opcja ustalania celów;
  • agregację danych dzięki API.

Z kolei HubSpot to rozbudowane narzędzie, które łączy w sobie zalety systemu CRM, CMS (ang. Content Management Software) oraz sprzedaż i obsługę klienta. Platforma składa się z szeregu narzędzi, których możliwości mogą być wykorzystywane osobno, ale też łączone w celu osiągnięcia efektu synergii i jeszcze większej poprawy wyników sprzedażowych. Do elementów HubSpot należą:

  • Marketing Hub – automatyzacja marketingu;
  • Sales Hub – program CRM;
  • Service Hub – obsługa klienta;
  • CMS Hub – zarządzanie treścią w obrębie witryny internetowej;
  • Operations Hub – automatyzacja procesów biznesowych i synchronizacja danych;
  • Commerce Hub – narzędzie do relacji B2B.

Jeśli chodzi o zakres funkcji, na pozycję lidera wysuwa się HubSpot, który jest prawdziwym kombajnem łączącym w sobie cechy charakterystyczne dla wielu rodzajów software’u bez konieczności sięgania po produkty innych firm.

CRM a skala prowadzonej działalności

Trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że firma działająca lokalnie i zatrudniająca 10 pracowników ma zupełnie inne potrzeby na wsparcie techniczne niż ta, której zespół liczy sobie 40-50 osób, które obsługują kilka rynków równolegle. Który system CRM wybrać w zależności od rozmiaru biznesu?

Livespace wyróżnia się prostym w obsłudze i przejrzystym interfejsem. Poszczególne funkcje znaleźć jest łatwo, więc obsługa programu nie powinna stwarzać trudności nawet osobom, które nigdy wcześniej nie korzystały z narzędzi typu CRM. Prostota korzystania przekłada się na łatwą adaptację systemu do potrzeb, choć ma ona swoje granice i najlepiej sprawdzi się w przypadku firm, które dopiero sięgają po narzędzia do automatyzacji.

Pipedrive dostarcza przede wszystkim funkcje zogniskowane na procesie sprzedażowym. Będzie strzałem w dziesiątkę tam, gdzie chodzi o zwiększenie efektywności działów Sales, ale nie pozwala na rozwój firmy w innych obszarach.

Z kolei HubSpot to bardzo rozbudowane narzędzie, które może być używane zarówno przez mniejsze firmy (wariant Professional), jak i duże przedsiębiorstwa (wersja Enterprise). Korzystanie z niego w sposób płynny wymaga nieco czasu i nauki, ale w zamian użytkownik otrzymuje dostęp do rozwiązań w postaci narzędzi ABM (ang. Account-Based Marketing), wsparcia SEO, testów A/B czy algorytmów bazujących na sztucznej inteligencji.

Wsparcie techniczne

Idealny software to taki, który zawsze działa sprawnie, ale przy dużej (i stale rosnącej) ilości danych często okazuje się to niemożliwe. Wtedy pojawia się potrzeba sięgnięcia po wsparcie techniczne. Livespace jako polska firma radzi sobie pod tym względem najlepiej. Bezproblemowa integracja z GUS pozwala pobrać aktualne dane firmowe kontrahentów, a wsparcie klienta w języku polskim powoduje, że korzystanie z platformy staje się przyjemnością.

HubSpot i Pipedrive oferują wsparcie głównie w języku angielskim, co dla wielu przedsiębiorców może okazać się istotnym utrudnieniem. Z uwagi na fakt, że są to zagraniczne firmy, integracja z GUS jest bardziej skomplikowana i nie obejdzie się bez dodatkowego interfejsu. HubSpot oferuje jednak wsparcie przez 24 godziny/7 dni w tygodniu. W przypadku polskiego Livespace pomoc techniczna jest oferowana w typowych godzinach pracy.

Na czym polegają główne różnice między Livespace, Pipedrive oraz HubSpot?

Polski Livespace wyróżnia się wbudowaną integracją z infrastrukturą GUS i pozwala na generowanie gotowych dokumentów. Nieco brakuje w nim bardziej zaawansowanych opcji. Nie znajdziemy w nim też prospectingu, czyli tego, co szczególnie interesuje handlowców.

Z kolei Pipedrive został wyposażony w opcję B2B Prospecting, która służy znajdowaniu klientów oraz „przemieszczaniu” ich do lejka sprzedażowego. Wygodnym rozwiązaniem jest też generowanie gotowych dokumentów (np. faktur) bezpośrednio z CRM.

W przypadku HubSpot cechą charakterystyczną jest obsługa nielimitowanej liczby darmowych użytkowników. To przydatna funkcja, która pozwala na zintegrowanie ze sobą pracy różnych działów. Na potrzeby przedsiębiorstwa można stworzyć własny, unikalny raport.

Cena

Dla wielu firm cena za korzystanie z software’u pozostaje istotnym kryterium przy wyborze najlepszej oferty. Jest to tym bardziej istotne, że oprogramowanie dostarczane w modelu chmurowym zwykle wymaga płatności cyklicznych, jest to więc kolejny stały koszt związany z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Ile kosztuje Pipedrive CRM?

W przypadku Pipedrive standardowo dostępny jest 14-dniowy okres próbny. Rejestrując się z naszego linka, możesz uzyskać rozszerzoną bezpłatną 30-dniową wersję próbną (nie jest wymagana karta kredytowa). Po tym czasie można wybrać jeden z pięciu pakietów z opłatą miesięczną lub roczną:

  • Essential – przy rozliczeniu miesięcznym 24 € / przy rozliczeniu rocznym 14 €
  • Advanced – przy rozliczeniu miesięcznym 39 € / przy rozliczeniu rocznym 29 €
  • Professional – przy rozliczeniu miesięcznym 64 € / przy rozliczeniu rocznym 49 €
  • Power – przy rozliczeniu miesięcznym 79 € / przy rozliczeniu rocznym 64 €
  • Enterprise – przy rozliczeniu miesięcznym 129 € / przy rozliczeniu rocznym 99 €

Aktualny cennik znajdziesz zawsze tutaj.

Strona www Pipedrive: https://www.pipedrive.com/pl/

Ile kosztuje Livespace CRM?

Podobnie jak w przypadku Pipedrive, również Livespace oferuje 14-dniową wersję próbną. Po tym czasie użytkownik decyduje, czy nadal korzysta z CRM, a jeżeli tak, czy preferuje płatności miesięczne czy roczne (nieco bardziej korzystne). Obecnie dostawca oferuje następujące plany cenowe:

  • Base – 69 lub 79 zł miesięcznie od każdego użytkownika;
  • Automation – 139 lub 159 zł miesięcznie od każdego użytkownika;
  • Growth – 209 lub 240 zł miesięcznie od każdego użytkownika;
  • Professional Plus – 348 lub 399 zł miesięcznie od każdego użytkownika.

Ile kosztuje HubSpot?

Program SalesHub występuje w kilku wersjach, przy czym najbardziej podstawowa z nich jest bezpłatna. Należy jednak zaznaczyć, że brak opłat wiąże się z mocno okrojonymi możliwościami. Darmowy plan nie obejmuje automatyzacji i pozwala tylko na jeden deal pipeline dla każdego konta. To znacząco zbyt mało dla działu sprzedażowego, dlatego w miarę rozwoju firmy prędzej lub później i tak pojawi się potrzeba wykupienia jednego z wyższych planów. Płatne plany obejmują:

  • Professional – 90€ lub 100€ miesięcznie od każdego użytkownika;
  • Enterprise – 150€ miesięcznie od każdego użytkownika.

Oczywiście i w tym przypadku pojawia się 14-dniowy okres próbny, w którym można korzystać z programu bez zobowiązań.

Który CRM dla firmy wybrać?

LiveSpace wyróżnia się przejrzystością. Wyposażony w zaawansowane filtry ułatwia segregowanie danych. Natywnie integruje się z bazą GUS. Brakuje w nim jednak modułu ofertowania, automatyzacji i prospectingu. To dobre rozwiązanie dla małych firm.

Bardziej rozbudowanym rozwiązaniem jest Pipedrive. Rozbudowany API ułatwia integrację z wieloma aplikacjami. Dobrze zaprojektowana wersja mobilna umożliwia pracę z dowolnego miejsca. Producent wyposażył CRM również w funkcje automatyzacji oraz zarządzania leadami.

HubSpot to produkt typu All-In-One, który wiele kompleksowych rozwiązań, w tym rozbudowany moduł poszukiwania klientów. Jest to jednak dosyć drogie rozwiązanie, które nie wspiera użytkowników w języku polskim. Sprawdzi się głównie w przypadku średnich przedsiębiorstw nastawionych na intensywny rozwój.

Ten artykuł będzie rozwijany w przyszłości.

Jeśli klikniesz w link zamieszczony na blogu Zaprojektuj Biznes lub za jego pośrednictwem dokonasz zakupu narzędzia, możemy otrzymać prowizję. To jednak nie wpływa na nasze decyzje dotyczące wyboru narzędzi do omówienia i sposobu ich oceny. Zawsze prezentujemy te, które według nas są najciekawsze i zasługują na uwagę. Informacje oraz ceny zamieszczone na blogu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może spodobać Ci się również
model abonamentowy

Model Abonamentowy – co to jest i na czym polega?

SPIS TREŚCI Hide Na czym polega model abonamentowy?Zalety i wady usług abonamentowychZalety modelu abonamentowegoWady modelu abonamentowegoModel abonamentowy – przykłady wykorzystania w praktyceModel abonamentowy w streamingu treściModel abonamentowy jako oprogramowanie SaaSModel…
View Post