design thinking zaprojektuj biznes

Testowanie i wdrażanie pomysłów

Testowanie i wdrażanie pomysłów

Pomysły są jak iskry, które w momencie ich pojawienia się świecą, ale jeśli nie zostaną podtrzymane, mogą się łatwo zgasnąć.

Podobnie jest z pomysłami na biznes. Warto je sprawdzić zanim zacznie się inwestować swój czas i pieniądze w coś, co jest na razie tylko w głowie, na papierze lub komputerowych wyliczeniach. Czy ta nowa idea jest świetna tylko dla Ciebie, czy w rzeczywistości może przyczynić się do rozwiązania określonych problemów i polepszyć życie innych ludzi?

Najważniejsze pytanie w procesie testowania pomysłów, na które warto szukać odpowiedzi brzmi –  skąd wiem, czy mój pomysł na biznes (nowy produkt/usługę) jest dobry?

Analizy, badania lub przemyślenia mogą wykazać, że rynek czegoś takiego właśnie potrzebuje. Dlaczego jednak aż 7 na 10 nowych produktów upada? Dlaczego mimo na pozór świetnej idei pomysły te kończą niepowodzeniem?

Dzieje się tak, ponieważ analiza i badania to jedno, a praktyczne wdrożenie i otrzymanie oceny od prawdziwych klientów to druga strona medalu.

Formularz oceny pomysłu biznesowego

Wprowadzanie nowych pomysłów bez badań i danych jest jak nocna jazda samochodem, krętą górska drogą, bez włączonych świateł.

Jak to zmienić?

Przejdź ze swoim pomysłem przez proces testowania i wdrażania w Zaprojektuj Biznes.

Podczas tej usługi przeprowadzam Cię przez szereg indywidualnie dobranych eksperymentów biznesowych, których podstawą jest głębokie zrozumienie postawionych hipotez i sprawdzenie ich zasadności.

Proces testowania i wdrażania pomysłów to ponad 50 różnorodnych narzędzi, które pozwolą spojrzeć na Twój pomysł (produkt, usługę, firmę) z wielu różnych perspektyw, których podstawą są potrzeby i oczekiwania Twoich przyszłych klientów. Te prawdziwe, nie dekralowane. Ale to temat, który szerzej omawiam podczas konsultacji.

Jak wygląda testowanie i wdrażanie?

Pełen proces, krok po kroku wygląda następująco:

  1. Wstępna rozmowa (około 30 minut), podczas której wysłuchuję i wsłuchuję się w Twój pomysł. Po tej rozmowie otrzymujesz ode mnie informację zwrotną czy mogę Ci pomóc i jeśli tak, to w jakim zakresie. Jednym zdaniem – ustalamy zakres naszej współpracy. Ps. Jeśli nie będę mógł/potrafił Ci pomóc również otrzymasz ode mnie taką informację.
  2. Kolejny krok to dobór metod pracy z Twoim pomysłem. Z ponad 50 narzędzi wybieram te, które najlepiej sprawdzą w przypadku Twojego pomysłu.
  3. Krok 3, to zapoznanie Ciebie z tymi narzędziami i zaplanowanie wdrożenia.
  4. Finał, to indywidualny plan i strategia, która zostanie z Tobą na długi czas.

W zależności od Twoich potrzeb oraz etapu, na którym jesteś z Twoim pomysłem zawsze indywidualnie dobieram z Tobą zakres współpracy.

Przykładowy proces testowania i wdrażania pomysłów

Co przetestować i wdrożyć?

Pomogę Ci przetestować i wdrożyć następujące pomysły:

  • Na założenie nowej firmy;
  • Na wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi;
  • Na udoskonalenie istniejącego produktu lub usługi;
  • Na wprowadzenie nowej oferty rynkowej;
  • Na kluczowe zmiany na Twojej stronie internetowej i komunikacji z klientami.

3 zalety testowania pomysłu na biznes

1.  Po pierwsze, i najważniejsze testowanie pomaga Ci zidentyfikować słabe i mocne strony Twojego pomysłu. Eliminuje nieoczekiwane skutki, które mogą pojawiać się na etapie wprowadzania go na rynek.

2. Testowanie pomysłu pomaga dowiedzieć się, czy i gdzie istnieje rynek na Twój produkt lub usługę. Aby to zrobić skutecznie, musisz wiedzieć, kto jest twoim klientem, co uważa za ważne i jak przekonać go o wartości tego, co robisz lub oferujesz.

3. Daje cenny wgląd w wyzwania, przed którymi stoisz.

Forma usługi

Cały proces testowanie pomysłów odbywa się online przy użyciu narzędzi do komunikacji zdalnej. Nasze rozmowy i cały proces mogą mieć postać:

  • konsultacji 1 na 1
  • warsztatu zespołowego
  • sesji mentoringowych

Efekt końcowy – co otrzymujesz?

Najkrócej mówiąc, usługa ta kończy się kompletnym planem i strategią na realizację Twojego pomysłu.

Przykładowy raport końcowy z planem i strategią

Czas trwania usługi

Indywidualnie ustalany w zależności od produktu/usługi/pomysłu, z którym przychodzisz.


Pierwszy krok

Przetestuj, a potem wdróż swój pomysł! Oszczędź sobie nietrafionych decyzji. Zrób pierwszy krok. To inwestycja, która procentuje przez lata.

Zapraszam do kontaktu.

Patryk Piłat

trener, konsultant, wykładowca

[email protected]

Szybki kontakt

Skontaktuj się w sprawie: diagnozy firmy, modelu biznesowego, testowania pomysłów.